W miniony czwartek, podczas prezentacji w atelier Macieja Zienia, zaproszeni goście mogli przyjrzeć się ekskluzywnej kolekcji butów zaprojektowanej przez projektanta dla marki Baldowski oraz kolekcji Under Pressure na sezon jesień-zima 2018/19. Na event przybyło wiele gwiazd i dziennikarzy, wśród nich m.in. Katarzyna Warnke, Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Edyta Herbuś, Agnieszka Dygant, Grażyna Szapołowska oraz znana blogerka Maffashion.
Podczas prezentacji goście zapoznali się z specjalnie dedykowaną kolekcją butów zaprojektowaną przez Macieja Zienia dla marki Baldowski. Podczas tworzenia tej kolekcji projektant skupił się na zmysłowych detalach i wycięciach, które nadają lekkości i powabu kobiecej stopie. Tkaniny, które wykorzystano do stworzenia butów, to najwyższej jakości tweedy, wężowe skóry oraz klasyczne zamsze. Zarówno wyściółka, podeszwa, jak i materiał wewnątrz – to skóra naturalna. Oprócz klasyki w kolekcji nie zabrakło nowoczesnych akcentów w postaci transparentnych winylowych elementów. Wśród modeli dominują sandały, czółenka oraz botki.
Podstawę butów stanowią modne w tym sezonie obcasy: słupki i szpilki. Co ważne, mimo ich wysokości, specjalnie wyprofilowane kopyto sprawia, że buty są bardzo wygodne. Kolorystyka kolekcji to przede wszystkim pastele: odcienie różu, beżu i szarości oraz klasyczna biel i czerń. Wielbicielki odważnych kolorów również znajdą coś dla siebie. W kolekcji znalazły się czerwone i kobaltowe czółenka oraz model z printem w panterę. Buty Baldowski by Maciej Zień są synonimem ponadczasowej elegancji tak charakterystycznej dla projektanta.
Projektant po raz pierwszy debiutuje jako fotograf najnowszej sesji wizerunkowej dla marki Baldowski. Utrzymana w minimalistycznym klimacie stanowi piękne tło dla prezentowanych butów.
W ramach Press Day’u gwiazdy oraz dziennikarze mieli okazję zobaczyć kreacje z kolekcji Under Pressure na sezon jesień-zima 2018/19, którą projektant prezentował w lutym na wybiegu. Pokaz uświetnił wtedy zjawiskowy spektakl z aktorką Kasią Warnke, muzą i przyjaciółką projektanta, w roli głównej. Jesienno-zimowa kolekcja to przede wszystkim kunsztownie wykonane suknie. Wśród materiałów dominują jedwabne muśliny, delikatne tiule, żorżety, szyfony oraz organzy. Kreacje zdobione są misternie wykonanymi haftami, zdobieniami z pereł, dżetami, koronkami oraz cekinami. Wśród nich znalazły się również elementy siatki bogato wysadzanej kryształami Swarovskiego. W palecie barw dominuje przydymiona, stonowana kolorystyka z akcentami w postaci żółci i różu.
Goście Press Day’u mieli okazję skosztować słodkich przekąsek przygotowanych przez warszawską restaurację St. Benedict. Partnerem wydarzenia była Cisowianka Perlage. Za organizację Press Day’u oraz dbanie o komfort przybyłych gości odpowiadała agencja Blame Us.